Strona główna » Wiedza » 2012-2 - Koncepcja funkcjonowania i rozwoju szkoły na drugą kadencję

2012-2 - Koncepcja funkcjonowania i rozwoju szkoły na drugą kadencję

27.02.12
Niezbędnik Dyrektora
Artykuł zawiera uzasadnienie przystąpienia do konkursu na drugą kadencję oraz koncepcję funkcjonowania i rozwoju szkoły, która pozwoliła autorowi w czerwcu 2011 r. ponownie zostać dyrektorem liceum ogólnokształcącego.
(...)
Przystępuję ponownie do konkursu na stanowisko dyrektora liceum ogólnokształcącego, ponieważ pragnę:
  • po pierwsze, dokończyć większe przedsięwzięcia rozpoczęte w trakcie minionej kadencji – budowa e-szkoły, kompleksowa renowacja budynku;
  • po drugie, sprawnie wprowadzić w życie wchodzącą do liceum reformę programową;
  • po trzecie, wywiązać się do końca z obietnic złożonych podczas V Zjazdu Absolwentów naszego liceum (odnowa elewacji i terenów zielonych wokół szkoły).
W minionych latach dokładnie poznałem szkołę z najwyższej pozycji zajmowanej w strukturze organizacyjnej. Znałem ją już poprzednio, ale z innej strony – będąc najpierw jej uczniem, a następnie nauczycielem. Mam rozeznanie co do mocnych i słabych stron liceum oraz szans i zagrożeń płynących z otoczenia. Zdobyłem doświadczenia kierownicze oraz stale podnosiłem kwalifikacje zawodowe w ramach WDN, kursów zewnętrznych, grantów i szkoleń prowadzonych przez Stowarzyszenie Szkół Innowacyjnych. Cieszę się poparciem grona pedagogicznego i sympatią młodzieży, co wynika nie tylko z subiektywnych odczuć, ale jest poparte wynikami badań jakości pracy szkoły.
W związku z tym uważam, że moje doświadczenie, wiedza i wsparcie społeczności szkolnej pozwoli z powodzeniem kierować liceum przez kolejne pięć lat.
(…)
Szkoła jest instytucją, która nie może działać w oderwaniu od środowiska – lokalnego, wojewódzkiego i krajowego. Pragnę, by nie tylko z niego czerpała (pozyskiwanie sponsorów), ale też na jego rzecz działała, np. poprzez niekomercyjne udostępnianie zasobów szkoły dla promocji młodych talentów (wystawy i koncerty w auli), na spotkania autorskie, na potrzeby Domu Pomocy Społecznej, lokalnego przedszkola (aula) i Uniwersytetu Trzeciego Wieku.
Nowością zamierzam uczynić współpracę edukacyjną z miejskimi gimnazjami, co powinno zaowocować rozbudzeniem zainteresowań gimnazjalistów wybranymi przedmiotami, wymianą doświadczeń między nauczycielami i oczywiście prezentacją szkoły przyszłym kandydatom.
Postaram się również znaleźć sposób na jeszcze większe zainteresowanie Rady Powiatu problematyką oświatową, a także wspierać Radę oraz organ prowadzący w działaniach na rzecz rozwoju edukacji w mieście.
(…)
Zagadnieniem, którego nie zamierzam bagatelizować, jest czwarta światowa rewolucja technologiczna, a wraz z nią powstanie cywilizacji cyfrowej. (…) moim pragnieniem jest skoncentrować wewnątrzszkolne doskonalenia nauczycieli nie tylko na sprawach tzw. krótkiej perspektywy (reformy programowej, pomocy psychologiczno-pedagogicznej itp.), ale także na zagadnieniu wartości uniwersalnych, które powinny stać się podstawą etosu szkoły i fundamentem człowieczeństwa naszych absolwentów.
Dyrektor Szkoły 27.02.12
Zobacz wszystkie materiały pochodzące z:
Skomentowano 0 razy
Średnia ocena artykułu (oddanych głosów: 0)

 
ZOBACZ TAKŻE

  • Nauczyciele później dostaną pensje?

    Obrazek do artykułu: Nauczyciele później dostaną pensje?

    Jedną ze zmian, którą planuje MEN, jest zmiana przepisów dotyczących wynagradzania nauczycieli. Mają oni otrzymywać pensję "z dołu" - przypomina Stanisław Szelewa w "Dyrektorze Szkoły". Więcej

  • Ponad pół tysiąca skazanych ukończyło kursy zawodowe

    Obrazek do artykułu: Ponad pół tysiąca skazanych ukończyło kursy zawodowe

    Od jesieni ubiegłego roku ponad pół tysiąca skazanych, odbywających karę więzienia w woj. śląskim, ukończyło kursy zawodowe - wynika z informacji śląskiej Służby Więziennej. Do końca 2020 r. szkolenia obejmą dalsze prawie 5 tys. osób. Więcej

  • Zalewska zapowiada kroki prawne przeciwko Szumilas

    Obrazek do artykułu: Zalewska zapowiada kroki prawne przeciwko Szumilas

    Szefowa MEN Anna Zalewska zapowiedziała podjęcie kroków prawnych przeciwko b. minister oświaty, posłance PO Krystynie Szumilas, która zapytała ją, "dlaczego nie ma odwagi powiedzieć, że nie brała udziału w przekrętach PCK na Dolnym Śląsku". Więcej

  • Gminy skutecznie odwołują się od opinii kuratorów

    Obrazek do artykułu: Gminy skutecznie odwołują się od opinii kuratorów

    Kuratorzy oświaty zbyt mocno ingerowali w kompetencje gmin ws. ustalania sieci szkół. Przychylne wyroki sądów zapadły m.in. w sprawie sieci szkół w Łodzi, Oporowie i Książu Wielkim - informuje "Rzeczpospolita". Więcej

  • Machałek: reforma już stała się faktem

    Obrazek do artykułu: Machałek: reforma już stała się faktem

    Pierwszy etap reformy stał się faktem, to już się stało w momencie przegłosowania ustawy - powiedziała podczas czwartkowej debaty sejmowej nad obywatelskim wnioskiem o zorganizowanie referendum ws. reformy oświaty wiceminister MEN Marzena Machałek. Więcej

Dyrektor Szkoły - Miesięcznik kierowniczej kadry oświatowej
Zapisz się na newsletter
NAJCZĘŚCIEJ CZYTANE