Strona główna » Wiedza » Pytania i odpowiedzi » Czy nauczycielowi prowadzącemu zajęcia rewalidacyjne 2 godziny tygodniowo z uczniem, posiadającym orzeczenie do kształcenia specjalnego należy się dodatek za pracę w trudnych warunkach?

Czy nauczycielowi prowadzącemu zajęcia rewalidacyjne 2 godziny tygodniowo z uczniem, posiadającym orzeczenie do kształcenia specjalnego należy się dodatek za pracę w trudnych warunkach?

15.10.09
articleImage: Czy nauczycielowi prowadzącemu zajęcia rewalidacyjne 2 godziny tygodniowo z uczniem, posiadającym orzeczenie do kształcenia specjalnego należy się dodatek za pracę w trudnych warunkach? fot. Thinkstock
Czy nauczycielowi prowadzącemu zajęcia rewalidacyjne 2 godziny tygodniowo z uczniem, który posiada orzeczenie do kształcenia specjalnego (również orzeczenie o upośledzeniu w stopniu lekkim), należy się dodatek za pracę w trudnych warunkach?
Dziecko uczy się wspólnie z rówieśnikami w klasie, a dodatkowo ma zajęcia rewalidacyjne. Regulamin wynagradzania mówi: nauczycielom wykonującym pracę w trudnych warunkach uznaje się prowadzenie a) zajęć rewalidacyjno-wychowawczych z dziećmi i młodzieżą upośledzonym w umysłowo w stopniu głębokim; b) zajęć dydaktycznych i wychowawczych w specjalnych przedszkolach (oddziałach) specjalnych oraz prowadzenie indywidualnego nauczania dziecka zakwalifikowanego do kształcenia specjalnego.
Według mnie zajęcia rewalidacyjne oraz dydaktyczne z dzieckiem upośledzonym w stopniu lekkim z orzeczeniem o kształceniu specjalnym nie stwarza warunków trudnych, które upoważniałyby nauczyciela do otrzymywania dodatku za pracę w trudnych warunkach.
Zgodnie z § 8 pkt 7-8 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 31 stycznia 2005 r. w sprawie wysokości minimalnych stawek wynagrodzenia zasadniczego nauczycieli, ogólnych warunków przyznawania dodatków do wynagrodzenia zasadniczego oraz wynagradzania za pracę w dniu wolnym od pracy (Dz. U. Nr 22, poz. 181 z późn. zm.), za pracę w trudnych warunkach uznaje się prowadzenie przez nauczycieli: zajęć rewalidacyjno-wychowawczych z dziećmi i młodzieżą upośledzonymi umysłowo w stopniu głębokim, zajęć dydaktycznych i wychowawczych w specjalnych przedszkolach (oddziałach), szkołach (oddziałach) specjalnych oraz prowadzenie indywidualnego nauczania dziecka zakwalifikowanego do kształcenia specjalnego.
W sytuacji opisanej w pytaniu dziecko nie ma upośledzenia w stopniu głębokim i nie uczęszcza do szkoły (oddziału) specjalnego, nie ma też nauczania indywidualnego, wobec czego nauczycielowi nie przysługuje dodatek za trudne warunki pracy.

Monika Jabłońska
Zobacz wszystkie materiały pochodzące z:
Skomentowano 0 razy
Średnia ocena artykułu (oddanych głosów: 0)

 
ZOBACZ TAKŻE

  • Nauczyciele później dostaną pensje?

    Obrazek do artykułu: Nauczyciele później dostaną pensje?

    Jedną ze zmian, którą planuje MEN, jest zmiana przepisów dotyczących wynagradzania nauczycieli. Mają oni otrzymywać pensję "z dołu" - przypomina Stanisław Szelewa w "Dyrektorze Szkoły". Więcej

  • Ponad pół tysiąca skazanych ukończyło kursy zawodowe

    Obrazek do artykułu: Ponad pół tysiąca skazanych ukończyło kursy zawodowe

    Od jesieni ubiegłego roku ponad pół tysiąca skazanych, odbywających karę więzienia w woj. śląskim, ukończyło kursy zawodowe - wynika z informacji śląskiej Służby Więziennej. Do końca 2020 r. szkolenia obejmą dalsze prawie 5 tys. osób. Więcej

  • Zalewska zapowiada kroki prawne przeciwko Szumilas

    Obrazek do artykułu: Zalewska zapowiada kroki prawne przeciwko Szumilas

    Szefowa MEN Anna Zalewska zapowiedziała podjęcie kroków prawnych przeciwko b. minister oświaty, posłance PO Krystynie Szumilas, która zapytała ją, "dlaczego nie ma odwagi powiedzieć, że nie brała udziału w przekrętach PCK na Dolnym Śląsku". Więcej

  • Gminy skutecznie odwołują się od opinii kuratorów

    Obrazek do artykułu: Gminy skutecznie odwołują się od opinii kuratorów

    Kuratorzy oświaty zbyt mocno ingerowali w kompetencje gmin ws. ustalania sieci szkół. Przychylne wyroki sądów zapadły m.in. w sprawie sieci szkół w Łodzi, Oporowie i Książu Wielkim - informuje "Rzeczpospolita". Więcej

  • Machałek: reforma już stała się faktem

    Obrazek do artykułu: Machałek: reforma już stała się faktem

    Pierwszy etap reformy stał się faktem, to już się stało w momencie przegłosowania ustawy - powiedziała podczas czwartkowej debaty sejmowej nad obywatelskim wnioskiem o zorganizowanie referendum ws. reformy oświaty wiceminister MEN Marzena Machałek. Więcej

Dyrektor Szkoły - Miesięcznik kierowniczej kadry oświatowej
Zapisz się na newsletter
NAJCZĘŚCIEJ CZYTANE