- Badałem różne rodzaje agresji, m.in. rówieśniczą, kiedy młody człowiek, wykorzystując media, sprawiał przykrość innemu młodemu człowiekowi, jak też tę najpoważniejszą, trwającą dłuższy czas, zwaną bullyingiem bądź mobbingiem. Okazało się, że w ciągu ostatniego roku sprawcą takiej agresji był co szósty polski piętnastolatek, a jej ofiarami padło ok. 5% tej populacji - mówi w wywiadzie dla miesięcznika "Dyrektor Szkoły"  dr. hab. Jackek Pyżalski z Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu. Zauważa, że nauczyciele nie umieją radzić sobie z tym, coraz powszechniejszym, zjawiskiem - brakuje im wiedzy i narzędzi.
- Kiedy pytam nauczycieli i studentów studiów pedagogicznych o sytuacje związane z prześladowaniem kogoś, gdy sami byli uczniami, opowiadają o bardzo emocjonalnych działaniach nauczycieli, które nie przyniosły oczekiwanych rezultatów albo przyniosły skutek odwrotny do zamierzonego. W przypadku bullyingu bardzo łatwo zrobić coś, co nie tylko nie pomoże, a wręcz zaszkodzi. - mówi prof. Pyżalski w wywiadzie, który ukaże się w majowym numerze miesięcznika "Dyrektor Szkoły".

W Niezbędniku Czytelnik znajdzie także:
- porady, jak przeciwdziałać bullyingowi;
- wybrane aspekty prawne związane ze zjawiskiem cyberprzemocy;
- procedury reagowania na cyberbullying.

Dyrektor Szkoły - Nr 5/2015 Informacje na temat zamówień dostępne na profinfo.pl>>