Instytut Badań Edukacyjnych przygotowuje raport o stanie edukacji

 
Instytut Badań Edukacyjnych przygotowuje raport o stanie polskiej edukacji. Jedna z jego części będzie poświęcona nauce matematyki w szkołach. Znajdą się w nim też uwagi do kształcenia przyszłych nauczycieli matematyki oparte m.in. na wynikach międzynarodowego Badania Kształcenia i Doskonalenia Zawodowego Nauczycieli Matematyki. Badacze sprawdzili kompetencje matematyczne i umiejętności nauczania przyszłych nauczycieli – studentów ostatnich lat edukacji wczesnoszkolnej i matematyki, oraz przeprowadzili ankiety wśród nauczycieli szkół podstawowych i gimnazjów.
Przyszli nauczyciele matematyki mają problemy m.in. z rozwiązywaniem zadań nieschematycznych, w których trzeba podjąć samodzielnie decyzje i je uzasadnić, definiowaniem pojęć matematycznych, ocenianiem poprawności rozumowania ucznia oraz z nietypowymi rozwiązaniami zadań podawanych przez uczniów. Dobrze zaś radzą sobie m.in. z rozwiązywaniem zadań typowych.
– Na wszystkich poziomach nauczania zbyt dużą wagę przykładamy do posługiwania się algorytmami w działaniach, a za mało rozwijamy gotowość ucznia do szukania własnych dróg rozwiązań – stwierdza Michał Federowicz, dyrektor IBE.
 
Źródło: Rzeczpospolita, 17.05.2011 r.
Dyrektor Szkoły 17.05.11
Zobacz wszystkie materiały pochodzące z:
Skomentowano 0 razy

Instytut Badań Edukacyjnych przygotowuje raport o stanie edukacji

Zapisz się na bezpłatny Newsletter Prawa Oświatowego

Dyrektor Szkoły - Miesięcznik kierowniczej kadry oświatowej
Średnia ocena artykułu (oddanych głosów: 0)

Inne artykuły o zbliżonej tematyce

Nie znaleziono żadnych artykułów.

Aktualności - Oświata

Polecamy: