Strona główna » Wiedza » Aktualności » Nauczyciele millenialsi: dialog lepszy niż kontrola

Nauczyciele millenialsi: dialog lepszy niż kontrola

25.07.17

Dobra informacja o tym, co robię i jak odbierane są moje propozycje, to gwarancja bezpiecznego popełniania błędów. Millenialsi nie lubią być nadmiernie kontrolowani - podkreśla Jarosław Kordziński w "Dyrektorze Szkoły".

articleImage: Nauczyciele millenialsi: dialog lepszy niż kontrola fot. Thinkstock

Chcą mieć prawo do uczenia autonomii zarówno w obszarze sukcesów, jak i kosztów wynikających z popełnianych błędów. Bardzo ważna jest w tym wymiarze informacja zwrotna, ale w jeszcze większym zakresie możliwość podejmowania autorefleksji, samodzielnej analizy skutków oraz przyczyn takich, a nie innych następstw podejmowanych działań.
Oznacza to z jednej strony, że warto dużo rozmawiać na temat tego, co ma się wydarzyć, do czego zmierzamy i jak planujemy to osiągnąć, ale też analizować rezultaty, poddawać je ocenie poprzez cele, które miały potwierdzić, i korzyści, które miały przynieść. Działania te, podobnie jak wszystkie poprzednie, przypisane przede wszystkim nauczycielom millenialsom, powinny sprzyjać nie tylko tej grupie, ale ogółowi osób zatrudnionych w szkole.

I na tym właśnie polega siła i profesjonalizm współczesnego dyrektora szkoły – że potrafi z ludźmi rozmawiać, obdarzać ich zaufaniem i autonomią w realizacji wspólnie uzgodnionych celów i jednocześnie razem z nimi świętować odnoszone przez nich sukcesy oraz uczyć się na popełnianych przez nich błędach.

Dyrektor Szkoły 7/2017 Więcej w "Dyrektorze Szkoły" nr 7/2017>>

 

25.07.17
Skomentowano 0 razy
Średnia ocena artykułu (oddanych głosów: 0)

 
ZOBACZ TAKŻE

Dyrektor Szkoły - Miesięcznik kierowniczej kadry oświatowej
Zapisz się na newsletter
NAJCZĘŚCIEJ CZYTANE