Zjazd rozpoczęła prelekcja Katarzyny Koszewskiej, która omówiła problemy, jakie niesie ze sobą ocenianie pracy nauczycieli. Wskazała trudności efektywnego oceniania oraz zwróciła uwagę na szczególną rolę informacji zwrotnej w ocenianiu. Omówiła ciekawe przykłady z praktyki zasady oceniania sprawiedliwego, obiektywnego oraz zwróciła uwagę na pułapki, jakie czyhają na oceniających w tym procesie.
Równie interesujące i żywe było wystąpienie dr Małgorzaty Sidor – Rządkowskiej nt. „Metody i narzędzia pracy z kadra pedagogiczną i personelem placówki oświatowej”. Prelegentka omówiła m.in. koncepcje uczącej się organizacji, o istocie kompetencji i sposobach osiągania osobistego mistrzostwa, technikach coachingu i mentoringu i ich roli w budowaniu sprawnego i skutecznego zespołu, wpływie stylu dyrektorskiego zarządzania na etapy rozwoju pracownika.
Do roli kompetencji emocjonalnych, psychologicznych, prakseologicznych i społecznych nawiązywał również Maciej Woropaj. W prelekcji pt. „Inteligencja emocjonalna - rozwijanie kompetencji EQ jako efektywnych narzędzi pracy Dyrektorów oraz Rad Pedagogicznych”. Wykładowca wskazał m.in. których kompetencji potrzebuje dzisiejsza szkoła – dyrektor, nauczyciel oraz uczeń a także omówił znaczenie kompetencji niezbędnych do kierowania placówką i ludźmi, takimi jak np. bezpieczeństwa i akceptacji czy uznania i samorealizacji. Wyjaśnił czy możliwe jest zarządzanie emocjami oraz na jakie trudności można trafić w tym procesie.
Uczestników zjazdu zaciekawił również wykład psychologa Tomasza Garstki, pt. „Jak się bronić przez niechcianym wpływem i manipulacją”. Podczas wykładu prelegent omówił m.in. jak działają psychologiczne mechanizmy ulegania indywidualnym wpływom i to mimo przekonania o niepodatności o manipulacje, omówił techniki manipulacji oraz dawał konkretne przykłady sposobów obrony przed próbami wywierania na nią wpływu. Więcej>>

Akademia Zarządzania Dyrektora Szkoły