„Absolutnie protestuję przeciwko utożsamianiu liczby 0 z tym, że NIC nie ma (str. 44). Jak jest 0 stopni, to nie znaczy, że nic nie ma; 0 dopisane do liczby naturalnej »na końcu« zwiększa tę liczbę dziesięciokrotnie. Zero w mnożeniu daje wynik 0, a nie NIC. Zero to nie jest NIC. Zero to zero” - przytacza jedną z opinii "Dziennik Gazeta Prawna".
Pojawiły się również krytyczne opinie dotyczące kolorystyki i okładki.

MEN przedstawił podręcznik dla drugoklasistów>>

W sumie do MEN książkę obejrzało 53 tys. internautów. To o połowę mniej niż "Nasz Elementarz".
– Zgłoszone opinie dotyczyły m.in. opisu świąt narodowych, historii, godła, legend, brakujących zdjęć pomników przyrody, gatunków drzew. Pojawiła się również propozycja, aby w podręczniku znalazło się więcej tekstów do czytania, nut do piosenek, a także zagadnień związanych z higieną czy bezpieczeństwem nad wodą –  mówi "DGP" rzeczniczka resortu Joanna Dębek.

Mimo zapewnień MEN, wciąż nie ma materiałów do e-podręcznika?>>