Strona główna » Wiedza » Aktualności » Pomysłowo urządzona szkoła alternatywą dla podręcznika

Pomysłowo urządzona szkoła alternatywą dla podręcznika

30.01.18

Zegar ze zdjętym cyferblatem, widoczna instalacja elektryczna, fotografie z przekrojami. "Dyrektor Szkoły" radzi, jak urządzić szkołę, by uczeń z przyjemnością zdobywał wiedzę.

articleImage: Pomysłowo urządzona szkoła alternatywą dla podręcznika fot. Thinkstock

Wprowadzany ład pozwala zmienić szkolny budynek w „trójwymiarowy podręcznik”. Twórcami tej idei są Anne P. Taylor i George Vlastos, którzy popularyzują ją od prawie kilkudziesięciu lat - podkreśla Aleksander Pawlicki w artykule "Szkoła jako trójwymiarowy podręcznik"; tekst ukaże się w "Dyrektorze Szkoły" nr 2/2018.

1. Pokaż mechanizm działania
Szkolne otoczenie powinno wzbudzać w uczniach naturalną ciekawość i zachęcać do zadawania pytań. 

Okryta przezroczystą płytą instalacja elektryczna, widoczne elementy mechanizmów urządzeń - to świetny pretekst, by wytłumaczyć podstawy fizyki lub techniki.

2. Zachęć do kreatywności
Autor radzi również stosowanie pleksiglasowych nakładek na ławki. Między blatem a tworzywem można położyć ilustracje czy teksty, które uczniowie łączą, przekształcają lub komentują, pisząc flamastrami. Rozwija to kreatywność i uczy, jak rozwiązywać problemy.

3. Zadbaj o ciągłe zmiany
Sposób ekspozycji roślin, pamiątek i książek powinien być zachętą do oglądania i stawiania pytań. Prowokować do spojrzenia raz jeszcze na coś dobrze znanego mogą także zmieniające się kartki z zagadkami leżące np. na pobliskim parapecie.

1230-9508_289.jpg Więcej na ten temat w lutym, w miesięczniku "Dyrektor Szkoły">>

 

 

 

Skomentowano 0 razy
Średnia ocena artykułu (oddanych głosów: 0)

 
ZOBACZ TAKŻE

Dyrektor Szkoły - Miesięcznik kierowniczej kadry oświatowej
Zapisz się na newsletter
NAJCZĘŚCIEJ CZYTANE