Główna zmiana wprowadzana przez ustawę z dnia 23 czerwca 2016 r. o zmianie ustawy o systemie oświaty oraz niektórych innych ustaw to zniesienie obowiązku przeprowadzania sprawdzianu.
Wprowadzona zmiana nie oznacza jednak, że szkoła zostanie pozbawiona narzędzi diagnostycznych wobec uczniów kończących szkołę podstawową. Zgodnie ze znowelizowanym brzmieniem art. 9a ust. 2 pkt 8 u.s.o., Centralna Komisja Egzaminacyjna będzie udostępniać szkołom testy diagnostyczne, z których szkoła będzie mogła skorzystać w celu wstępnej oceny poziomu wiadomości i umiejętności uczniów rozpoczynających naukę w gimnazjum. Jak wynika z uzasadnienia projektu zmian (druk sejmowy nr 559), testy diagnostyczne będą przygotowywane w zakresie analogicznym do obecnie przeprowadzanego sprawdzianu w klasie VI szkoły podstawowej. Zdaniem Autorów projektu pozwoli to na dokonywanie pomiaru efektywności nauczania przez analizy Edukacyjnej Wartości Dodanej.

Więcej informacji i narzędzi znajdziesz w programie
LEX Prawo Oświatowe
Bądź na bieżąco ze zmianami prawnymi i korzystaj z aktualnych materiałów