Takie wnioski wypływają z analizy Instytutu Badań Edukacyjnych, którą cytuje "Dziennik Gazeta Prawna".
– Być może to kwestia motywacji, chęci doskoczenia do reszty kraju – zastanawia się dr hab. Michał Federowicz. - Regiony, które nadganiają zaległości, zawsze mają w edukacji tendencję wzrostową. Aspiracje przekładają się na motywację rodziców, rozmowy w domu, a także sposób, w jaki sama młodzież ocenia swoją przyszłość.

Od 2015 r. sprawdzian szóstoklasisty będzie dwuczęściowy>>

Według Marii Mendel z Uniwersytetu Gdańskiego za sukcesem uczniów ze wschodu stoją silne więzi społeczne, które ostały się jeszcze we wschodnich regionach Polski.
– Tam, gdzie są stare, silne, zakorzenione więzi i przekazywana z pokolenia na pokolenie kultura, tam uczniowie osiągają lepsze wyniki. - tłumaczy.

Źródło: "Dziennik Gazeta Prawna", stan z dnia 16 września 2014 r.

MEN chce uprościć sprawdzian szóstoklasisty>>