Artykuł pochodzi z serwisu Prawo oświatowe/ABC>>

Zgodnie z ramowym planem nauczania z dnia 7 lutego 2012 r. w sprawie ramowych planów nauczania w szkołach publicznych w zasadniczej szkole zawodowej specjalnej w SOSW dla uczniów z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim realizuje się zajęcia rewalidacyjne, gdzie na każdy oddział przypada po 10 godzin. Zajęcia te mają formę zajęć dydaktyczno – wyrównawczych, korekcyjno-kompensacyjnych, socjoterapeutycznych, usprawniających ruchowo W szkole podstawowej specjalnej zajęcia rewalidacyjne mają formę usprawnianie technik szkolnych, dogoterapia i inne.
Czy zajęcia rewalidacyjne powinny trwać 45 minut czy 60 minutω
W ocenie Ministerstwa Edukacji Narodowej (odpowiedź sekretarza stanu w Ministerstwie Edukacji Narodowej z dnia 18 grudnia 2012 r. na zapytanie nr 2687 w sprawie czasu trwania zajęć rewalidacyjnych) godzina zajęć rewalidacyjnych trwa 60 minut.
45 minut trwają wyłącznie godziny lekcyjne, o czym stanowią przepisy ramowych statutów publicznych szkół stanowiące załączniki do rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 21 maja 2001 r. w sprawie ramowych statutów publicznego przedszkola oraz publicznych szkół (Dz. U. Nr 61, poz. 624 z późn. zm.), oraz godziny zajęć rozwijających uzdolnienia i godziny zajęć dydaktyczno-wyrównawczych, o czym stanowi § 14 ust. 1 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 30 kwietnia 2013 r. w sprawie zasad udzielania i organizacji pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach (Dz. U. z 2013 r. poz. 532). Ponieważ wskazane zajęcia nie są zajęciami rewalidacyjnymi, godzina zajęć rewalidacyjnych powinna trwać godzinę zegarową, tj. 60 minut.


Więcej w serwisie Prawo oświatowe/ABC>>