Po zmianach zajęcia: rozwijające uzdolnienia oraz zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze trwają po 45 minut, a nie pełną godzinę zegarową jak dotychczas.
Jak wyjaśniał MEN w uzasadnieniu, zmianę wprowadzono na życzenie dyrektorów szkół i nauczycieli prowadzących wspomniane zajęcia, którzy zabiegali o skrócenie czasu trwania lekcji.

Te "liczne prośby" dyrektorów i specjalistów nie do końca znalazły potwierdzenie podczas konsultacji społecznych rozporządzenia. Zmianę skrytykowało m.in.: Ogólnopolskie Stowarzyszenie Kadry Kierowniczej Oświaty, które podkreślało, że skrócenie zajęć negatywnie odbije się na uczniach.

Podczas pracy nad nowymi regulacjami dodano zatem przepis dający specjalistom pewną swobodę w tej materii. Dookreślono mianowicie, że zajęcia specjalistyczne moga trwać dłużej lub krócej niż 45 min., jeżeli jest to uzasadnione potrzebami ucznia. Ograniczeniem jest tygodniowy czas tych zajęć - w sumie liczba minut musi zgadzać się z tym wymiarem.

Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 28 sierpnia 2017 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie zasad udzielania i organizacji pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach (Dz. U. poz. 1643) weszło w życie 1 września 2017 r.

Uczeń ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi będzie miał zajęcia z grup>>

LEX Prawo Oświatowe
Artykuł pochodzi z programu LEX Prawo Oświatowe
Już dziś wypróbuj funkcjonalności programu. Analizy, komentarze, akty prawne z interpretacjami