Była to jubileuszowa - dziesiąta już edycja Szkoły. W tym roku tematem przewodnim była rola m.in. nowych technologii, e-learnigu, komiksów czy filmów fabularnych w nauczaniu o Zagładzie. Szkoła, na którą złożyły się warsztaty praktyczne, wykłady i dyskusje, trwała tydzień.
Uczestnicy Szkoły wzięli udział w wizycie studyjnej w Państwowym Muzeum Auschwitz-Birkenau w Oświęcimiu. Ponadto - ponieważ Szkoła zbiegła się w czasie z Festiwalem Kultury Żydowskiej w Krakowie - mogli wziąć udział w dodatkowych festiwalowych wydarzeniach, przybliżających żydowskie dziedzictwo.
„Co roku udoskonalamy program Szkoły Letniej. Słuchamy opinii nauczycieli, którzy mówią nam, czego potrzebują, na jakie problemy napotykają podczas swojej pracy” – powiedziała Jolanta Ambrosewicz-Jacobs, dyrektor Centrum Badań Holokaustu Uniwersytetu Jagiellońskiego, które jest jednym z głównych organizatorów Szkoły. "Szukamy dobrych praktyk. Staramy się wprowadzać coraz więcej warsztatów, a mniej wykładów. Musimy też dążyć za nowymi pokoleniami, nie możemy stosować metod nauczania rodem z XIX wieku" - dodała.
Uczestnicy tegorocznej edycji dobrze ocenili zarówno program Szkoły, jak i poziom zajęć. „Dla mnie to był świetny tydzień. Spotkałam serdecznych ludzi, nauczycieli z niesamowitą energią i pomysłami” – powiedziała PAP Justyna Tomaszewska, edukatorka z Centrum Dialogu im. Marka Edelmana w Łodzi. Jak dodała, na zajęciach poruszano ważne tematy - "takie, które omijamy na co dzień". Zaznaczyła, że łódzka młodzież bardzo interesuje się tematyką II wojny światowej. „Jesteśmy specyficznym miastem, gdzie żydowska przeszłość ma ogromne znaczenie” – podkreśliła.
Joanna Piskorska-Gomoliszek, nauczycielka historii i wiedzy o społeczeństwie w liceum w Legnicy powiedziała, że wzięła udział w Szkole, ponieważ chce skuteczniej przekazywać tematykę żydowską swoim uczniom z Dolnego Śląska. Podkreśliła, że tamtejsza młodzież wymaga nieco innego podejścia do tematu ze względu na odrębną historię regionu.
 
W tym roku zajęcia i wykłady w ramach Szkoły Letniej prowadzili profesorowie: Michael Berenbaum, Jonathan Webber, Zdzisław Mach, Tadeusz Lubelski, Andrzej Żbikowski, Dariusz Libionka, Rafał Pankowski, dr hab. Sławomir Kapralski, dr Piotr Trojański i Robert Szuchta.
Jak dotąd Szkołę Letnią ukończyło ok. 600 osób. Koszt organizacji wszystkich dziesięciu edycji to ok. 700 tys. dolarów.
Głównymi organizatorami Szkoły Letniej są: Centrum Badań Holokaustu UJ, Katedra UNESCO ds. Edukacji o Holokauście UJ oraz Illinois Holocaust Museum and Education Center
Sponsorem Międzynarodowej Szkoły Letniej "Nauczanie o Holokauście" jest organizacja działająca na rzecz odszkodowań ocalałym z Holokaustu - Conference on Jewish Material Claims Against Germany.
W tym roku po raz pierwszy Szkole Letniej "Nauczanie o Holokauście" towarzyszyła Szkoła Letnia II stopnia "Nauczanie o Holokauście", która trwała od 1 do 4 lipca. Wzięło w niej udział 20 osób - absolwentów ubiegłorocznych edycji oraz osób, które już aplikowały do tradycyjnej Szkoły Letniej, ale nie zostały zakwalifikowane ze względu na posiadanie zbyt wysokich kwalifikacji w zakresie nauczania o Holokauście. Szkołę II stopnia współfinansuje fundacja Pamięć, Odpowiedzialność, Przyszłość (Stiftung "Erinnerung, Verantwortung und Zukunft").(PAP)