2011-1 - Moja koncepcja funkcjonowania i rozwoju szkoły

Niezbędnik Dyrektora Szkoły
Wśród dokumentów, które muszą przygotować kandydaci na stanowisko dyrektora szkoły, jest pisemne uzasadnienie przystąpienia do konkursu wraz z koncepcją funkcjonowania i rozwoju placówki. Koncepcja, którą przedstawiam poniżej, pozwoliła mi w lipcu 2010 r. wygrać konkurs na dyrektora Zespołu Szkolno-Przedszkolnego w Paniówkach (województwo śląskie). Mam nadzieję, że jako materiał do krytycznej refleksji pomoże też innym.
(…)
Przystępuję do konkursu w szczególnym momencie, w obliczu nowej sytuacji oświaty w naszej gminie wynikającej z planowanej zmiany sieci szkół. Zamiarem władz samorządowych jest połączenie trzech placówek – przedszkola, szkoły podstawowej i gimnazjum – w jeden organizm pod nazwą Zespół Szkolno-Przedszkolny w Paniówkach. Dwie z tych placówek (szkoła podstawowa i gimnazjum) już funkcjonują w jednym budynku.
(…)
Pochodzę z tego środowiska, dobrze je znam, rozumiem i czuję jego potrzeby oraz aspiracje. Od ponad 10 lat jestem związana z gimnazjum. Jako nauczyciel informatyki i matematyki uczestniczyłam we wszystkich procesach oraz etapach tworzenia tej szkoły, następnie zarządzałam nią przez rok jako dyrektor. Równolegle z pracą w gimnazjum organizowałam wiele imprez szkolnych i środowiskowych. (…) Przystępując do konkursu na stanowisko dyrektora Zespołu Szkolno-Przedszkolnego, pragnę poszerzyć zakres mojego pedagogicznego i społecznego działania na rzecz rozwoju edukacji w gminie.
Dyrektor Szkoły 29.02.12
Zobacz wszystkie materiały pochodzące z:
Skomentowano 0 razy

2011-1 - Moja koncepcja funkcjonowania i rozwoju szkoły

Zapisz się na bezpłatny Newsletter Prawa Oświatowego

I Zjazd AZDS - 5 lutego 2015 r.
Średnia ocena artykułu (oddanych głosów: 0)

Aktualności - Dyrektor Szkoły

Polecamy: